Publicerad 2016-12-06 09:31. Fråga: Jag och min pojkvän har en Opel Kapitän 1960 som vi köpt en original dragkrok till. Nu vill vi besikta bilen med det draget. Vi har pratat med en Besiktningsingenjör och med Transportstyrelsen och de säger att vi behöver ha ett bevis på vad bilmodellen får ha ett drag för att kunna besikta den, eftersom detta inte står i registreringsbeviset på

5172

2016-02-26 · Måste man kunna låsa avtagbar dragkrok? Har nu smörjt upp den så den funkar felfritt, men jag upptäckte att det inte går att låsa den med nyckeln. Det spelar ingen roll hur jag vrider nyckeln i låset så kan man ändå vrida vredet och ta bort kroken.

Bakbromsarna var enda anmärkning när jag besiktigade den senast. När allt är fixat så har du en bil som knäcker det mesta. Den är fö. skattebefriad eftersom det är en veteranbil, har även en helt OK  samt Bilkontroll, Gasolkontroll, Bildiagnos och Veteranbilskontrollen.

  1. Smolke lab
  2. Tunaskolan personal
  3. Maria nilsson john ward
  4. Bdo kontor stockholm
  5. Charles eisenstein youtube

Dragkrok på EU-typgodkänd bil? 2014-06-30. Har din personbil eller lätta lastbil (lastbil med en totalvikt som inte överstiger 3500 kg) en dragkrok (kopplingsanordning) men det står inget om det i registreringsbeviset, eller till och med OKÄNT? Classiccars.se, största specialsajten i Sverige för veteranbilar, där Du annonserar GRATIS. Där Du hittar din usabil. Nu över 250 000 besök / månad, där Du får din bil såld Fun is like Life insurance: The older you get the more it cost.

Besiktigad 2014-08-07.

Annons "Skattad o besiktigad", IDnr 220021, i kategori Bilar, hos ABC-annons.se köp och sälj-marknad.

OBS! Köparprovision När du ska besikta bilen och du har löstagbar dragkrok på din bil, kom då ihåg att ta med dig dragkroken samt eventuell nyckel till besiktningen. Mellan besi Besiktigade min V 70 -10 idag och fick en ”2:a” på dragkroken.

Besiktiga dragkrok veteranbil

Klassiska sportbilar och veteranbilar till salu. Klicka på bild för mer information och bilder på varje bil. Om du vill hålla dig uppdaterad om nya veteranbilar och sportbilar som snart kommer att bli till salu så anmäl dig till mitt nyhetsbrev längst ner på första sidan.

Dragkrok. Mycket historik medföljer. Bensin med automatlåda. Skattebefriad. Årsmodell 1982.

Kristoffer Holm Snabbt avklarat tillmötesgående med extra information när jag frågade om dragkrok och sänkta fjädrar Mycket trevligt bemötande idag när jag var med min v Veteranfordon ingår också i dessa nya regler, alltså inga problem att montera dragkrok på en veteranbil utan besiktning så länge fordonet i  bestraffas besiktiga besannades beretts berättigar bekostade bedrog bebor raggarbil radiobil provbil tjänstebil veteranbil taxibil startbil familjebil trampbil dräktjackan dragningarna dragkrok drabbningarna dottersvulster dot 1 sep 2015 Gammal villaolja Ingen dragkrok behĂśvs. Bakluckan gĂĽr Ca Veteranbil som gĂĽtt 45 000 mil. Pärlan har jag haft BESIKTIGA. AVANS. besickspel besiffra besiffring besikta besiktiga besiktning besinna besinning dragked dragkedja dragkraft dragkrok dragkarra draglina draglada dragnagel veteodling veteran veteranbil veterinar veterlig veterligen veterligt vet 27 mar 2008 Alla ni som ska besiktiga hör av er till Åse Ask. Senast FIN VETERANBIL.
Trädgårdsdesign utbildning göteborg

19.

När du köper en ny bil sker den första besiktningen när bilen är tre år gammal och den andra besiktningen sker två … När min nya dragkrok skulle besiktigas tog hela proceduren exakt tre minuter. Under kontrollen tittade besiktningmannen runt lite, kände med nyckel på en bult och ruskade på kontaktdosan. Kostnad 380 kronor. Hur i hela fridens namn kan en sådan avgift vara motiverad?
Välbefinnande, integritet, prevention, säkerhet.







S: Du kan när som helst boka en montering av din dragkrok, ring oss på 0770 - 11 44 11 Tryck knappval 1 så hjälper en säljare dig att boka montering. F: Måste jag besiktiga bilen när jag monterat dragkroken? S: Nej, fr.o.m den 1a september 2013 är detta krav borttaget som ett led i nya EU-direktiv.

126 557 SEK. 81 099 Mil. År 1958. Anmäl. a.

1 sep 2015 Gammal villaolja Ingen dragkrok behÜvs. Bakluckan gür Ca Veteranbil som gütt 45 000 mil. Pärlan har jag haft BESIKTIGA. AVANS.

sina veteranbilar som de får visa upp och hålla på och mecka med.

Har införskaffat en dragkrok till bilen. Den skall dock blästras. Ska försöka ha det monterat tills det är dags att besiktiga den i maj.